ZZP’er en ziekte – wat moet je regelen?

Starten als ZZP’er in de bouw brengt nogal wat dingen met zich mee die geregeld moeten worden. Naast je inschrijving bij de Kamer van Koophandel en het zorgen voor een degelijke administratie, is het ook van belang dat je goed verzekerd bent. Niet alleen voor aansprakelijkheid, maar ook voor het

Lees verder »
nieuwe cv-ketel of warmtepomp

Nieuwe cv-ketel of warmtepomp: wat is verstandig?

Wat is verstandig als je cv ketel toe is aan vervanging: een nieuwe cv-ketel of warmtepomp? De komende jaren worden steeds meer cv-ketels vervangen door een warmtepomp. Vanaf 2026 ben je zelfs verplicht om te kiezen voor een duurzame oplossing wanneer je cv-ketel aan vervanging toe is. Tot dan kan

Lees verder »

Werken op hoogte – tips voor optimale veiligheid

Werken op hoogte gebeurt op veel bouwplaatsen. Helaas gebeurt dat niet altijd even veilig. Een ongeluk zit in een klein hoekje en daarom is het van het grootste belang dat je je eigen veiligheid en die van je collega’s altijd voorop te stelt. Wij geven tips voor iedereen die regelmatig

Lees verder »
Zzp'er worden in de bouw

Zzp’er worden in de bouw? 7 Handige tips!

De laatste jaren is de woningmarkt behoorlijk oververhit. Er is niet alleen een groot tekort aan beschikbare huizen, maar ook aan mensen om huizen te bouwen of renoveren. Hierdoor hebben veel werknemers er voor gekozen om zzp’er te worden in de bouw. Dat biedt meer vrije tijd (want die deel

Lees verder »
Een oud huis renoveren: 7 tips

Een oud huis renoveren – 7 handige tips

Ga je een oud huis renoveren? Wanneer je een oud huis koopt (of erft), dan kun je twee dingen doen: je sloopt het om een geheel nieuwe woning te bouwen of je geeft die oude woning een nieuw leven. Het voordeel van opnieuw bouwen is dat je een huis geheel

Lees verder »

Wat is een RI&E en wat kun je ermee?

Steeds vaker hoor je dat bedrijven een RI&E (laten) doen. Maar wat is een RI&E nou precies en wat kun je ermee? Wat is een RI&E? RI&E staat voor risico-inventarisatie en -evaluatie. Het is bedoeld om alle arbeidsrisico’s binnen een bedrijf of organisatie in kaart te brengen en er daarna

Lees verder »

Reageren op reviews van je klanten – hoe ga je te werk?

Reageren op reviews is ontzettend belangrijk. Maar liefst 95% van je (toekomstige) klanten doet namelijk eerst grondig online onderzoek voordat hij/zij beslist om jou een klus te gunnen. Dit omvat onder andere het lezen van reviews die jouw klanten online hebben achtergelaten. Het is dus ontzettend belangrijk dat jij netjes

Lees verder »