Adverteren als zzp’er in de bouw is belangrijk, of je nou al jaren aan de weg timmert of echt net pas gestart bent. Jezelf goed in de markt zetten is van essentieel belang. Want ook al heb je het op dit moment stervensdruk en heb je geen ruimte voor nieuwe opdrachtgevers, er kan een moment komen waarop je op zoek moet naar nieuwe klanten. En dan is het heel handig als je naam al goed bekend staat. Wij geven tips hoe jij het beste kunt adverteren als zzp’er in de bouw.

 

Maak jezelf zichtbaar

Het klinkt als een inkopper, maar om nieuwe klanten te bereiken, moet je goed zichtbaar zijn en blijven. Dit geldt natuurlijk voor je online zichtbaarheid, maar ook zeker offline. En je kunt jezelf pas echt goed in de schijnwerpers zetten wanneer je precies weet wat jouw kwaliteiten en specialiteiten zijn en wat jou nu echt onderscheidt van je collega’s. Daarom is de eerste stap van adverteren als zzp’er in de bouw om er eens goed voor zitten en helder op papier te zetten wat jij te bieden hebt. Zo kun je jouw onderscheidende waarden het beste uitdragen naar buiten via de kanalen die het beste bij jouw onderneming passen, on- of offline.

 

Offline adverteren als zzp’er in de bouw

Mond-tot mondreclame

Ook al is onze huidige maatschappij voornamelijk gericht op online reclame, toch zijn er echt nog wel een paar effectieve manieren om offline zichtbaar te worden. De belangrijkste en meest simpele manier om jezelf in de kijker te spelen bij potentiële nieuwe klanten is mond-tot-mondreclame. Wanneer je goed werk aflevert bij de ene opdrachtgever zal deze je zeker aanraden bij vrienden, collega’s en familie. Zorg dus dat je elke klus netjes en goed afrondt, zo krijg je gratis reclame, wat je nieuwe klussen zal opleveren. Vraag tevreden klanten ook om je aan te bevelen bij anderen!

Bezoek beurzen

Nog een manier om offline te adverteren als zzp’er in de bouw, is om beurzen in jouw vakgebied te bezoeken. Hierdoor kom je bijvoorbeeld in contact met mensen waarmee je kunt samenwerken. Beurzen zijn perfect om een netwerk in jouw branche op te bouwen. Hier ontmoet je collega-zzp’ers in de bouw waar je kennis en ervaring mee kunt delen.

Uitingen van jouw bedrijfsnaam

Een derde optie is te zorgen voor duidelijke en nette belettering op je bedrijfswagen. Wanneer dit er slordig en gehaast uitziet, zullen potentiële klanten jouw onderneming minder snel opzoeken wanneer ze iemand nodig hebben voor een klus. Ziet het er echter netjes en gelikt uit, dan word je sneller onthouden.

 

Online adverteren als zzp’er in de bouw

Zorg voor een website

Het eerste dat je als zzp’er in de bouw moet hebben om online goed zichtbaar te worden, is een overzichtelijke, professionele website. Dit is echt het digitale visitekaartje van jouw onderneming. Bedenk vooraf goed wat je met de website wilt bereiken. Is het alleen de online zichtbaarheid die ervoor zorgt dat (toekomstige) klanten je kunnen vinden of wil je er ook kennis mee gaan delen. Ben je zelf geen digitale held, schakel dan een bedrijf in om die website voor jou klaar te maken!

Heb je zelf geen website maar wil je wel online gevonden worden? Word dan keurmerkhouder bij Keurmerk Kwaliteitsvakman. Zo ben je vindbaar voor klanten in onze online database van echte vakmannen.

Laat jezelf zien op social media

Tegenwoordig zoekt men online vaak naar reviews van bedrijven en dit gebeurt ook steeds meer via social media. Zorg dus dat jouw bedrijf ook hier goed gevonden kan worden! Denk hierbij bijvoorbeeld aan Facebook, Instagram en LinkedIn. Ben je niet cameraschuw, dan kun je ook zeker kiezen om jouw projecten op een toffe manier te presenteren op TikTok. Het belangrijkste is dat je kiest voor de kanalen die bij jouw onderneming passen en waar jij je het prettigst bij voelt!

Laat een Reactie achter